nordicPrzez cały rok, w każdych warunkach, bez względu na wiek, tuszę czy kondycję możesz uprawiać Nordic walking. To rekreacja polegająca na marszach ze specjalnymi kijami. Dobry trening techniki nordic walkingu pozwala osiągnąć takie korzyści jak usprawnienie układu oddechowego i sercowo-naczyniowego, rozwija się siłę i wytrzymałość ramion oraz barków, rozwija się wszystkie mięśnie kończyn dolnych i tułowia oraz spala się więcej kalorii niż przy normalnym chodzeniu dlatego zalecany jest dla osób otyłych.

Najlepiej naukę chodzenia Nordic Walking zacząć prawidłowego ułozenia sylwetki i kilku ćwiczeń, które pomogą w opanowaniu techniki.

Postawa: Podczas marszu plecy powinny być wyprostowane (nie powinniśmy się garbić), brzuch wciągnięty, łokcie rozluźnione i w miarę proste, ale nie sztywne. W miarę jak przyspieszymy pozwólmy ciału pochylić się trochę do przodu.

Kroki stawiamy zaczynając od pięty, przez śródstopie, wybijając się z palców. Kroki powinny być trochę dłuższe niż przy normalnym spacerze i zharmonizowany z odepchnięciami kijków.

Ręce i nogi Powinny pracować naprzemiennie: lewa noga, prawa ręka i odwrotnie. Ręce powinny opierać się na paskach kijka znajdujących się przy rękojeści. Dzięki temu palce mogą być rozluźnione.

Prawidłowe opanowanie technik Nord walking wymaga jednak pomocy instruktora.